وبلاگ تخصصی عروس هلندی

سلام.تو این وبلاگ مطالبی درباره پرورش عروس هلندی گذاشته میشه .همچنین عروس های خودم از سن 25 روزگی تا جفت های مولد اگهی میشن.

وبلاگ تخصصی عروس هلندی

سلام.تو این وبلاگ مطالبی درباره پرورش عروس هلندی گذاشته میشه .همچنین عروس های خودم از سن 25 روزگی تا جفت های مولد اگهی میشن.

تاثیر تخم مرغ بر روی عروس هلندی

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی عروس هلندی شما وجود داشته باشد.



ارزش انرژی زایی تخم مرغ :



یک عدد تخم مرغ متوسط 76 کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، 3 درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و 4 درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می کند.


پروتئین :



تخم مرغ منبع بسیارغنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن عروس هلندی می باشد.




12.5 درصد وزن تخم مرغ را پروتئین تشکیل می دهد و هم در زرده و هم در سفیده وجود دارد. ولی بیشتر در سفیده تخم مرغ و به نام آلبومین وجود دارد.به همین دلیل بیشتر پیشنهاد می گردد که از سفیده ی آن به مقدار بیشتری در تغذیه ی عروس هلندی خود بگنجانید.



در نمودارهای ارزیابی کیفیت پروتئین موجود در موادغذایی، همیشه تخم مرغ در بالاترین حد یعنی 100 قرار دارد و بعنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتئین سایر غذاها استفاده می شود.


ویتامین ها:



تخم مرغ، بیشتر ویتامین های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه B و ویتامین A می باشد. همچنین ویتامین D و ویتامین E را به مقدار کافی و لازم تأمین می کند.بنابراین می تواند نقش یک مولتی ویتامین محدودی را در غذای عروس ها داشته باشد.و شما جهت تامین ویتامین c میتوانید از میوه ها استفاده نمایید که در پست های پیشین به صورت تخصصی بیان گردید.


املاح :



تخم مرغ حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتیعروس هلندی است. به خصوص اینکه منبع بسیار خوب ید و فسفر می باشد که ید برای ساخت هورمون ها و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن عروس ها به خصوص جوجه ها ی آنها لازم  می باشند.



املاح مهم دیگری که در تخم مرغ وجود دارند شامل: روی، سلنیم، آهن و کلسیم می باشند.

روی باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر می شود و عفونت را نیز از بین می برد.



سلنیم نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد و رادیکال های آزاد ناشی از سوخت ناقص چربی ها را در بدن از بین می برد و می تواند بر علیه عوامل ایجادکننده تومور پرنده ها  نقش داشته باشد.



کلسیم نیز برای عملکرد بهتر سیستم عصبی، رشد بهتر افراد استخوان ها و استحکام ها آنها لازم است.که نقشی اساسی در دوران جوجگی  عروس ها را ایفا می کند.


آهن یکی از اجزاء اصلی و حیاتی گلبول های قرمز خون است و تامین کننده ی نیاز مهم بدن عروس هلندی است.



کربوهیدرات و فیبرغذایی:



تخم مرغ به مقدار خیلی کم کربوهیدرات دارد و نیز فاقد فیبرغذایی است.لذا پیشنهاد می گردد که در دوران تکثیر و جوجه داری عروس ها حتما استفاده نمایید زیرا فیبر کم آن سبب از بین رفتن آب بدن آنها به طور ناگهانی نشده و همچنین در تقویت آنها موثر است..


همچنین پیشنهاد می شود که تخم مرغ را با پوسته ی آن در قفس آنها قرار دهید.


و برای جلوگیری از پاشیده نشدن تخم مرغ می توانید از جا تخم مرغی موجود در پرنده فروشی ها استفاده کنید که با قیمت پایین (200 الی 250 تومان )به فروش می رسد.




بهتر تخم مرغ  ها را روزانه دو ساعت در قفس عروس خود قرار دهید و سپس برداشته و در نایلونی قرار داده و در یخچال گذاشته و در روزهای آتی مجددا استفاده نمایید.




بهتر است هفته ای سه بار تخم مرغ برای عروس ها استفاده شود ولی افراط نشود زیرا نوشیدن آب عروس ها به طور متوالی سبب اسهال شدن عروس هلندی می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.